Labels

iromány (8) kép (8) közjáték (61) mese (17) vers (12) video (2) zene (5)

2010. szeptember 28., kedd

Meselmélet

Én: A meséknek ki mond mesét?
Szabina: A mesemondó.
Én: És a mesemondónak?
Szabina: Kisgyerekek.
Én: Szóval ez körforgás. Milyen mesét lehet mesélni egy mesének? Lehet bíztatni, hogy nagy epikus történet lesz ha megnő, nem csak kis fabula?
Szabina: Én nem tudom, csak azt, hogy "mese ellen minden káros". A mese talán mesél magának is, egy mese biztosan ismer minden mesét. Az a jó a mesében, hogy nem fog megnőni. Örökre mese marad, kedves, és bele lehet bújni és nem bánt.
Én: De mikor a mese még kicsi... a mesének kik a szülei? 
Szabina: Az írók, te is szülő vagy.
Én: De hát az íróknak is meséltek...és a mesék szájról szájra terjedtek nem?
Szabina: Akkor van valaki akitől származik minden.
Én: Ez jó.
Szabina: Megfejtjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése